‘Selfie’ este deja vedeta Mondialului de Fotbal

‘Selfie’ este deja vedeta Mondialului de Fotbal

Fie că este vorba de Neymar cu iubita lui, de un jucător german cu Angela Merkel în vestiar sau de spectatori care își fac fotografii pe stadioane, ‘selfie’ este marea vedetă a Campionatului Mondial de Fotbal 2014, scrie marți AFP.

Cupa Mondială de Fotbal din Brazilia este prima care se desfășoară în epoca masivă a smartphone-urilor, ce alimentează rețelele de socializare cu milioane de imagini și mesaje. De la Mondialul de Fotbal din 2010 din Africa de Sud, numărul telefoanelor mobile cu acces la internet a crescut de peste patru ori, de la 800 de milioane la 2,5 miliarde, potrivit asociației GSMA, care reunește operatorii de telefonie mobilă din lume.

Moda ‘selfie’ a bătut toate recordurile la CM din Brazilia, unde autoritățile apreciază că 3 milioane de brazilieni și 600.000 de străini asistă la meciurile de pe stadioanele din cele 12 orașe gazdă.

‘Este tentant pentru un om să fie recunoscut, iar internetul este un puternic instrument de comunicare. În cazul +selfie+, nu este implicată nicio firmă sau agenție de publicitate, ci omul însuși care comunică despre el’, a declarat pentru AFP Rosa Maria Farah de la Centrul de cercetări psihologice al Universității catolice din Sao Paulo.

Neymar, 22 de ani, atacantul vedetă al selecționatei braziliene și idolul a milioane de adolescente din Brazilia, dă adesea vești despre viața lui privată pe rețelele de socializare. Fotografia postată de el după meciul de deschidere Brazilia-Croația din 12 iunie, ziua Sfântului Valentin în Brazilia, a avut pe Instagram peste un milion de ‘like’-uri.

Jucătorii portughezi au făcut fotografii cu președintele Anibal Cavaco Silva, înainte de Mondial. În prim-plan apare Cristiano Ronaldo, care de altfel a și postat imaginea pe Twitter, unde a fost preluată de 14.000 de ori și declarată favorită de 17.000 de utilizatori.

Și jucătorii germani au făcut același lucru, iar Lukas Podolski, a postat un ‘selfie’ cu el și cancelarul Angela Merkel după victoria împotriva Portugaliei, împărtășind un moment de intimitate la care marele public nu are de obicei acces.

La primele meciuri de pe fiecare din cele 12 stadioane ale Mondialului au fost înregistrate 7,6 milioane de comunicări de date — mail-uri, fotografii, mesaje multimedia — cu ajutorul tehnologiilor 3G, 4G și rețelei wi-fi, conform statisticilor oficiale. Potrivit guvernului brazilian, tehnologia a funcționat foarte bine pe toate stadioanele.

În prima parte a competiției s-au schimbat pe Twitter peste 300 de milioane de mesaje, iar pe Facebook au interacționat 220 de milioane de persoane care și-au trimis peste un miliard de mesaje, comentarii sau ‘like’-uri, ceea ce reprezintă un record absolut, încheie AFP.

Sursa: AGERPRES
Foto: (c) REUTERS/ REUTERS

Vizualizări: 183

Comentează