Autoritățile chineze recurg la Facebook și Twitter, deși rețelele de socializare sunt interzise în țară

Autoritățile chineze recurg la Facebook și Twitter, deși rețelele de socializare sunt interzise în țară

Autoritățile chineze împiedică cele 618 milioane de internauți din țară să utilizeze rețelele de socializare internaționale, ca Facebook, Twitter și YouTube, dar nu ezită să recurgă la ele pentru acțiuni de promovare în străinătate. Agenția de presă oficială Xinhua (China Nouă), Cotidianul Poporului, organul oficial al Partidului Comunist, și televiziunea de stat CCTV, precum și multe orașe și guverne locale au conturi pe Twitter, relatează vineri AFP.

Pentru a-și face reclamă, orașul Hangzhou, celebru pentru lacul și canalele sale, a apelat la cea mai populară rețea de socializare din lume. Concursul lansat pe Facebook pentru alegerea lui ‘Marco Polo modern’ a fost câștigat de un elvețian de 26 de ani, care a primit 40.000 de euro și o călătorie de două săptămâni la Hangzhou, urmând să asigure promovarea orașului pe Twitter și Facebook timp de un an.

Autoritățile chineze controlează strict circulația informației pe internet, blocând multe site-uri și rețele de socializare străine. Pentru a ocoli acest ‘mare zid informatic’, internauți și firme chineze recurg la rețele private virtuale (VPN), iar presa oficială, la birouri ale lor din străinătate. Pentru concursul ‘Marco Polo modern’, Hangzhou a făcut apel la o agenție informatică din Hong Kong, unde rețeaua Facebook nu este blocată.

Potrivit lui Duncan Clark, președinte al agenției de consulting în noile tehnologii BDA, autoritățile locale chineze au la dispoziție mari bugete de comunicare pentru reclamele lor turistice.

Tot pe Facebook există campania pentru ‘Renașterea soldaților de teracotă’, lansată luna trecută de provincia Shaanxi, sau cea a orașului Chengdu pentru recrutarea unui ‘pambasador’ care să se ocupe de urșii panda uriași.

‘Internautul occidental mediu nu își dă seama că aceste site-uri sunt blocate în China’, a declarat AFP cofondatorul site-ului anti-cenzură ‘Great.Fire.org’, care răspunde la pseudonimul Charlie Smith. Acest lucru ‘dă impresia că Facebook este deschis și liber’, a adăugat el.

Când departamentul pentru turism din Shaanxi a anunțat pe Weibo, ‘Twitterul chinez’, deschiderea paginilor sale de Facebook, YouTube și Twitter, mulți utilizatori au protestat pentru faptul că nu puteau deschide linkurile, a scris Southern Metropolis Daily. ‘Nu am prevăzut ca populația chineză să deschidă aceste pagini’, a răspuns un oficial, declanșând indignarea internauților. ‘Acest mod de gândire este discriminatoriu pentru chinezi. Este stupid și ridicol’, a apreciat unul dintre ei.

Sursa: AGERPRES
Foto: (c) Regis Duvignau / REUTERS

Vizualizări: 163

Comentează