DESCOPERIRE: Oamenii au GENA NEMURIRII! Cercetătorii vor s-o activeze

Hidra de apă dulce reuşeşte un truc extraordinar: este nemuritoare. Aceste animale deosebite reuşesc acest lucru remarcabil deoarece se reproduc prin înmugurire. Acum, cercetătorii de la Unviersitatea din Kiel, Germania, au descoperit că aceeaşi genă a longevităţii ce face hidra să fie nemuritoare poate explica motivul pentru care oamenii îmbătrânesc. Reuşita cercetătorilor germani ar putea duce la dezvoltarea unor terapii avansate pentru tratarea îmbătrânirii umane.

Studiul publicat în jurnalul ştiinţific Proceedings of the National Academy of Sciences s-a aplecat asupra proceselor biologice folosite de hidră pentru a evita procesele îmbătrânirii. Cercetătorii au descoperit că fiecare hidră conţine celule stem capabile să se reproducă în continuu şi să se răspândească. Fără aceste celule stem, hidrele nu ar putea înmuguri în mod constant, scrie descopera.ro, citată de realitatea.net.

Oamenii produc la rândul lor celule stem care ajută la întinerirea celulară. Din nefericire, aceste celule stem îşi pierd capacitatea de a se răspândi şi forma celule noi pe măsură ce îmbătrânim.

Studiind hidra de apă dulce, cercetătorii de la Universitatea Kiel au izolat o genă care joacă un rol important în acest proces – gena FoxO. Această genă se regăseşte şi la alte animale, inclusiv la oameni. După ce au izolat această genă, oamenii de ştiinţă au suspectat că aceasta joacă un rol important în producţia de celule stem şi, implicit, în procesul de îmbătrânire (sau de evitare a îmbătrânirii).

Foto: realitatea.net