Costi Burlacu, după vacanţa petrecută la munte: „România, te ador!” // FOTO

Interpretul, despre frumuseţea traseelor Transfăgărăşan şi Transalpina

Corina Ţepeş, Costi Burlacu şi Smaranda lor şi-au petrecut vacanţa la munte. Au stat dincolo de Prut vreme de 10 zile: opt la staţiunea Băile Olăneşti, iar celelalte două le-au petrecut în drum, pe şoselele Transalpina şi Transfăgărăşan. Revenit acasă, Costi Burlacu ne-a vorbit despre experienţa lor.

De curând, Costi Burlacu, Corina Ţepeş şi Smaranda, fiica lor mai mare, s-au întors din vacanţa pe care au ales să o petreacă la munte. Opt zile au stat la staţiunea Băile Olăneşti, iar două le-au petrecut pe cele mai frumoase drumuri montane din România: Transalpina şi Transfăgărăşan, ambele poziţionate la peste 2000 de metri altitudine.

Au fost şi la Salina Ocnele Mari

Ajuns la Chişinău, Costi Burlacu ne-a împărtășit impresiile de călătorie şi ne-a vorbit despre cum e să şofezi la înălţime.
„Până acum ne petreceam vacanţele la mare, în acest an însă am ales muntele. Am stat în staţiunea Băile Olăneşti, despre care auzisem atâta, dar unde nu mai fusesem până acum. Zonă este frumoasă, iar izvoarele de apă minerală tratează multe afecţiuni. Am ajuns şi la Salina Ocnele Mari – un loc foarte bun pentru noi, artiştii. Chiar aveam nevoie să ne întărim organismul pentru a preveni problemele de sănătate”, ne-a declarat interpretul.

Smaranda, impresionată de viaţa la stână

După cele opt zile petrecute în staţiune, artiştii s-au îndreptat spre Transalpina, drumul către nori. Au făcut popas la o stână situată în vârf de munte, unde au şi mâncat, iar Smaranda, impresionată şi curioasă, a vrut să afle mai multe despre viaţa ciobanilor şi despre familiile acestora.
„Am fost şofer pe cea mai înaltă şosea din România, iar emoţiile au fost de nedescris! Smaranda, care nu mai văzuse o stână autentică, voia să afle cum trăiesc oamenii fără energie electrică şi le examina cu atenţie pe femeile care găteau bucate în două ceaune mari. Am mâncat, toţi dintr-o farfurie, friptură cu mămăligă şi brânză. Şi cum să nu gustăm caşul şi laptele dulce, abia muls? Acolo, la munte, produsele astea au un gust special. Fata noastră tot întreba unde dorm ciobanii, unde se spală şi unde fac de mâncare. Acum a văzut cu ochii ei cum decurge viaţa lor, dar şi cum se mulg oile şi se face brânza. În această perioadă sunt foarte mulţi turişti care merg în zona ceea ca să descopere peisajele inedite ale României. Acestea sunt extraordinare, iar noi ne opream la fiecare cinci minute ca să facem fotografii. Deşi e vară, nu era cald, aşa că am purtat haine groase, ne-am pus fulare şi am mers prin zăpadă”, povesteşte Costi Burlacu.

Despre Transalpina

Cântăreţul se declară impresionat de Transalpina, un drum impecabil.
„În zonă, condiţiile climaterice sunt deloc prietenoase, totuşi şoseaua nu are nici măcar o crăpătură. E într-o stare perfectă!”, adaugă artistul.
După Transalpina, Costi Burlacu şi fetele sale s-au îndreptat spre Transfăgărășan, unul din cele mai populare drumuri montane nu doar din România, ci şi din Europa. Şi acesta e construit la altitudine, iar peisajele superbe şi numeroasele serpentine îl fac de neuitat.

Despre Transfăgărășan

„În drumul nostru spre Transfăgărăşan, ne-am cazat într-un un hotel la poale de munte, iar dimineaţa, când am deschis uşa ce dădea la balcon, am avut impresia că am nimerit într-o poveste. Transfăgărășanul ne-a impresionat, căci izvoarele, cascadele şi peisajele s-au dovedit a fi chiar mai frumoase decât cele din zona Transalpinei. Iar când am mers prin nori, Smaranda ne-a întrebat dacă poate să pună mâna pe norul care atingea muntele. Stăteam alături, dar uneori nu reuşeam să ne vedem unul pe altul. Ce senzaţie uimitoare! Le recomand tuturor să vadă Transfăgărăşanul nu doar pentru a face fotografii, ci şi pentru a înţelege ce efort au depus cei care au construit acest traseu, unii dintre aceştia chiar şi-au pierdut viaţa în timpul lucrărilor. Am întâlnit turişti din întreaga Europă, bikeri şi oameni veniţi cu rulotele… Locurile celea m-au fascinat, ca de fiecare dată. România, te ador!”, a exclamat Costi Burlacu.

Mezina familiei a rămas acasă

Au revenit de la munte impresionaţi, iar acum artiştii îi îndeamnă pe toţi basarabenii să meargă în vacanţă dincolo de Prut, mai ales că o astfel de călătorie nu e prea costisitoare.
„Mâncarea este chiar mai ieftină decât la noi, iar cazarea nu costă prea mult. Vă îndemn pe toţi să găsiţi timp şi voinţă ca să descoperiţi România”, adaugă cântăreţul.
Când l-am întrebat de ce mezina familiei nu a mers cu ei în vacanţă, Costi Burlacu ne-a răspuns că pentru Ioana un astfel de drum e prea obositor, de aceea au lăsat-o acasă, cu dădaca.
„Aşa procedam şi cu Smaranda când era prea mică. Îmi amintesc că în acea vreme multă lume ne judeca, spunea că suntem egoişti că ne lăsăm fata acasă în timp ce noi mergem în vacanţă. Dar credeţi-mă, unui copil îi este mult mai bine cu bunica ori cu dădaca decât în astfel de drumeţii. Acestea sunt obositoare, iar cei mici nu ar înţelege mai nimic dintr-un astfel de voiaj. Smaranda a început a călători după vârsta de şase ani, dar a reuşit deja să vadă atâtea ţări câte n-am văzut eu până la 20 de ani!”, ne mai spune cântăreţul.
În august, Costi Burlacu şi Corina Ţepeş planifică să meargă şi la mare, iar până atunci vor cânta în R.Moldova şi în România, pe la evenimente. Artiştii pregătesc şi un duet, pe care speră să-l lanseze până la sfârşitul verii.