Achiziţii ca-n „Codru” la Parlament: Cum îşi aleg demnitarii restaurantele, hotelurile şi companiile de zbor

Achiziţii ca-n „Codru” la Parlament: Cum îşi aleg demnitarii restaurantele, hotelurile şi companiile de zbor

Când e vorba despre confort, instituţiile de stat nu se lasă în seama licitaţiilor publice. În Republica Moldova, serviciile de cazare la hoteluri, dineurile la restaurante şi alte servicii de deservire a delegaţilor oficiale, dar şi biletele pentru călătoriile cu avionul ale oficialilor de la Guvern, Parlament şi Preşedinţie sunt procurate, de cele mai multe ori, după placul conducerii instituţiilor, evitându-se procedurile tradiţionale de achiziţii publice.

Anticorupţie.md scrie că pe parcursul anului 2015 şi în prima jumătate a anului 2016 Parlamentul a semnat cinci contracte cu hotelul „Codru Hospitality” pentru contractarea serviciilor de deservire a delegaţiilor oficiale. În cele mai multe din cazuri, suma achitată pentru cazarea oaspeţilor străini a depăşit cifra de o sută de mii de lei, cu toate acestea, licitaţii sau alte concursuri de achiziţii nu au fost organizate. Parlamentul a ales hotelul dintr-o singură sursă, arată datele Agenţiei de Achiziţii Publice, iar valoarea totală a contractelor încheiate este de circa 500 de mii de lei.

Tot dintr-o singură sursă au fost contractate şi hotelurile Jolly Alon şi Leogrand Hotel, la ale căror servicii, în 2015, legislativul a apelat o singură dată, cu ocazia organizării celei de-a 45-a Sesiuni a Adunării Parlamentare a Cooperării Economice la Marea Neagră. Cu această ocazie, Parlamentul a semnat contracte cu toate cele trei hoteluri, grosul banilor a ajuns însă tot la Codru Hospitality – 325 de mii de lei, în timp ce pentru serviciile de cazare oferite de celelalte două hoteluri s-au plătit, în total, 264 de mii de lei.

Continuarea materialului pe jurnal.md