Pâinea de propagandă

Pâinea de propagandă

paine foto nadea roscovanu

Pâinea socială ar putea reveni în magazine chiar de săptămâna viitoare, au anunţat cu aplomb instituţiile media controlate de PD. În urma unei întâlniri din 17 februarie la Guvern dintre premierul Pavel Filip, ministrul Agriculturii, Eduard Grama, șeful Fabricii de Pâine „Franzeluța”, Boris Andros, șefa Fabricii de ulei „Floarea-Soarelui” din Bălți, Stela Ostrovețchi, s-a menţionat că acest produs ar putea să apără doar cu susţinerea executivului, au declarat Andros şi Ostroveţchi.

„Doar dacă va fi acordat sprijinul necesar din partea guvernului”, a afirmat noul director al SA „Franzeluţa”, Boris Ambros. Acesta a solicitat ajutor din partea Guvernului pentru deblocarea creditului polonez, precum şi o cantitate de grâu din rezervele statului, sub formă de împrumut, până la roada viitoare. Şefa societății producătoare de ulei „Floarea-Soarelui” din Bălți, Stela Ostrovețchi, a declarat la rândul ei că ieftinirea uleiului ar fi posibilă numai dacă Guvernul va sprijini producătorii de floarea-soarelui. Discuțiile au fost inițiate de premierul Filip, care și-a propus la învestire ieftinirea unor produse de bază, de la combustibili până la medicamente.

Premierul Pavel Filip a menţionat că Guvernul are capacitatea să acorde suportul necesar în problemele respective, subliniind că creditul polonez va fi discutat la executiv şi se vor întreprinde măsurile necesare.

Amintim că şi ex-premierul Chiril Gaburici a promis în februarie 2015 că va readuce pâinea socială în magazine. Atunci urma să fie instalată o nouă linie de producere, care trebuia să fabrice pâine socială la preţul de doar 1,50 lei. Conform unui comunicat al Guvernului, acest tip de pâine nu s-a produs din cauza utilajului vechi.

Expertul economic IDIS „Viitorul”, Ion Tornea califică acţiunea guvernului drept una populistă. „Probabil, ar fi realizabilă pe termen scurt, dar nu reprezintă o soluţie, deoarece am avut anterior asemenea tentative. Au existat diferite tipuri de pâine socială, care au fost scoase cu timpul din cauza că nu sunt rentabile şi provoacă pierderi. Nu văd care ar fi deosebirea. Din ce bani? Nu este o soluţie durabilă. Este un PR ordinar”.

Mai mult, fostul director al Combinatului de panificaţie „Franzeluţa”, Victor Cojocaru, anul trecut, întreprinderea a înregistrat pierderi în mărime de 8 mil. de lei. În primele zece luni ale lui 2015, a înregistrat pierderi de 16 mil. de lei. De asemenea, furnizorii de făină solicitaseră majorarea preţurilor la făină, deoarece crescuseră preţurile la grâu”, a spus Cojocaru.

Victoria POPA