Soarele puternic din ultima vreme a pus pe gânduri multe persoane, speriate că expunerea excesivă le-ar putea cauza leziuni la nivelul epidermei, care în final ar putea dezvolta un cancer de piele. Riscul este cât se poate de real. Totuşi, în afara metodelor clasice de protecţie, cum ar fi crema protectoare, americanii au descoperit un nou aliat… cafeaua!
Oamenii de ştiinţă din Statele Unite au ajuns la concluzia că un consum ridicat de cafea poate diminua şansele de a dezvolta unul dintre cele mai des întâlnite tipuri de cancer de piele, şi anume carcinomul bazocelular, anunţă descopera.ro
“Cercetările noastre au reliefat faptul că, cu cât aportul de cafea este mai mare, cu atât riscul de a dezvolta carcinomul bazocelular este mai mic. Nu recomandăm însă creşterea porţiei zilnice de cafea doar ca urmare a acestei descoperiri. Cu toate acestea, rezultatele încadrează carcinomul cu celule bazale în categoria bolilor care pot fi prevenite prin consumul de cafea. În această categorie se încadrează şi afecţiuni cu efect negativ major asupra corpului, precum diabetul de tip 2 şi maladia Parkinson,” a explicat cercetătorul Jiali Han.
În studiul americanilor, dintre cele 112. 897 persoane investigate, 22.786 au dezvoltat carcinom bazocelular de-a lungul celor 20 de ani de cercetare. S-a constat o legătură între consumul ridicat de cafea şi un risc scăzut de dezvoltare a acestui tip de cancer. Totuşi, consumul de cafea decofeinizată nu a fost asociat cu o rată mai mică de dezvoltare a carcinomului bazocelular.
sursa:libertatea.ro
foto:libertatea.ro















































