Află ce boli rişti în funcţie de ce tip de vitamină îţi lipseşte din organism

Află ce boli rişti în funcţie de ce tip de vitamină îţi lipseşte din organism

Riscurile deficienţelor de vitamine şi minerale pot declanaşa în organism foarte multe boli. Dr. Lautrenţiu Luca, citat de libertatea.ro, îţi explică care sunt principalele simptome provocate de carenţa acestora şi ce alimente trebuie să consumi ca să asimilezi substanţele care îţi lipsesc.

- Lipsa Vitaminei A se poate manifesta prin vedere înceţooşată, infecţii ale căilor respiratorii superioare, deteriorarea smalţului dentar, acnee, păr şi piele uscată şi unghii casante. Dacă se neglijează această carenţă se poate ajunge la afecţiuni mai grave cum ar fi : glaucom, boli de inimă, atac cerebral, orbire, îngroşarea peilii etc. Pentru a evita astfel de situaţiieste indicat să mănânci ficat de viţel, morcov crud, pătrunjel verde, ardei roşu, cartofi dulci, spanac, broccoli, dovleac, castraveţi şi ouă. Doza zilnică recomndată e cuprinsă între 0,8 mg sau 1 mg .

- În cazul în care duci lipsă de Vitamina B1, te poţi simţi lipsit de energie sau poţi face des indigestii. Şi crampele severe la picioare, nervii sau problemele sistemului circulator pot fi simptome ale acestei carenţe. Poţi asimila Vitamina B1 din legume, nuci, germeni de grâu, păstăi de cereale, gălbenuş de ou şi carne de organe. Doza zilnică este între 1,1 mg şi 1,5 mg.

- Carenţa Vitaminei B2 poate genera indigestie, căderea părului, sensibilitate la lumină, ameţeală, probleme ale sistemului digestiv, anemie, acnee, vaginite şi migrene. Pentru a preveni aceste afecşiuni consumă salată verde, ciuperci, ficat de viţel, spanac, ouă, peşte, cereale, iaurt şi sfeclă. Doza zilnică recomandată este de 1,3 mg.

- Dacă îţi lipseşte Vitamina B3 din organism, eşti lipsit de energie, nu ai apetit, ai ulceraţii bucale şi ţi se descuamează pielea. În situaţii complicate pot apărea depresiile, insomniile şi durerile de cap. Această carenţă poate fi substituită prin consumul de peşte (somon şi ton), piept de pui, sparanghel, alune, cereale integrale, ciuperci şi nuci. Doza recomandată este de 15 mg pe zi.

- Destul de gravă este şi carenţa Vitaminei B12 care scade hemoglobina, generează anemie, depresie şi pierderi de memorie. Pentru a preveni această lipsă nu exclude din alimentaţia zilnică ouăle, fructele şi legumele proaspete, peştele, cereale integrale, ficatul, carnea şi laptele. Doza zilnică este de 0,002 mg.

- Prea puţină Vitamina C în corp provoacă slăbiciune, infecţii frecvente, pierderea dinţilor, sângerarea gingiilor, piele aspră şi uscată şi probleme cu vederea. În cazuri grave pe baza unui sistem imunitar slăbit îşi face apariţia osteoporoza, scăderea în greutate şi chiar sterilitatea. Vitamina C se poate asimila din citrice (grapefruit, lămaie, portocale), broccoli, legume verzi, roşii şi cartofi. Doză recomandată este de 65 mg zilnic.

- Schimbările de dispoziţie, tulburările de somn, pierderea în greutate şi problemele dentare, dar şi anumite tipuri de cancer pot fi cauzate de lipsa Vitamina D. Se recomandă expunerea la soare cel puţin 15 minute pe zi şi un consum de peşte (ton, macrou, somon şi sardine), lapte, suc integral şi gălbenuş de ou, cel puţin zilnic.

- Ai pierdut în greutate în ultima perioadă, suferi de boli cardiovasculare, ai dureriîn tot corpul şi probleme cu ficatul? Acest disconfort ar putea fi generat de carenţa Vitaminei E. Include zilnic în meniul tău verdeaţă, frunze verzi, piersicile, kiwi, dovleacul, sfecla, spanacul, migdalele, alunele, nucile, uleiul de măsline şi sardinele.

- Lipsa Vitaminei K din organism crează probleme în coagularea sângelui. Pielea poate părea aspră şi poţi avea probleme cognitive sau chiar hemoragie. O alimentaşie bogată în broccoli, spanac, varză, conopidă, roşii, ţelină, pătrunjelul, sfecla, spanac, sparanghel, fructe (avocado, kiwi), brânză, galbenuş de ou şi ficat. Doza zilnică recomandată este de 0,07 mg pe zi.

Vizualizări: 745

Comentează