Şapte alimente care ne fac mai deştepţi. Cel puţin asta spun specialiştii

Şapte alimente care ne fac mai deştepţi. Cel puţin asta spun specialiştii

Creierul uman are nevoie de combustibilul potrivit pentru a funcţiona normal. Hrana pe care o consumăm ne poate proteja memoria şi capacitatea de concentrare.

Clicksanatate.ro prezintă o listă de 7 alimente care au efecte deosebite asupra creierului nostru.

Peştele

Peştele gras (somonul, sardinele, heringul) conţine acizi graşi omega 3, substanţe care protejează creierul. Totodată, acizii omega 3 cresc nivelul serotoninei, hormonul care îţi dă o stare de bine. Persoanele care consumă peşte cel puţin o dată pe săptămână au un risc mai mic de a face Alzheimer decât cele care preferă carnea roşie.

Mustul

Mustul îmbunătăţeşte memoria pe termen scurt şi stimulează activitatea creierului. Această băutură ajută la echilibrarea nivelului de dopamină, substanţă al cărei exces sau deficit poate duce la apariţia unor afecţiuni ale creierului.

Ciocolata caldă

Acestă băutură delicioasă nu numai că te încălzeşte în zilele friguroase, ci îţi şi menţine sănătatea creierului. Două linguri de pudră de cacao pură conţin de două ori mai mulţi antioxidanţi decât vinul roşu şi de trei ori mai mulţi decât ceaiul verde, arată studiile. Antioxidanţii din cacao ajută la protejarea celulelor nervoase.

Morcovi, pentru o memorie mai bună. Morcovii cresc capacitatea de memorare şi de învăţare. Sunt recomandaţi mai ales în perioadele de examene. Cu cât consumaţi mai mult acest aliment, cu atât puterea de memorare va fi mai mare.

Zahărul te face mai abil în gândire. Zahărul este sursa preferată de “combustibil” a creierului nostru, mai exact, glucoza pe care corpul o metabolizează din dulciurile şi carbohidraţii pe care îi consumăm. Din acest motiv, atunci cand bem sucuri sau mâncăm dulciuri, creierul are de câştigat. Se îmbunătăţeşte gândirea şi cresc abilităţile mintale.

Ceapa te scapă de surmenaj. Ceapa este recomandată pentru înlăturarea oboselii psihice şi a surmenajului intelectual. În acelaşi timp, îmbunătăţeşte circulaţia sangvină şi ajută la o mai bună oxigenare a creierului. Se recomandă consumul unei jumătăţi de ceapă pe zi, în perioadele dificile, cu stres intens.

Soia, pentru efort intelectual. Se ştie că lecitina e cea care ne ajută în perioadele solicitante, iar despre soia se spune că ar fi unul dintre cele mai bogate produse în lecitină. Specialiştii o recomandă persoanelor care depun un efort intelectual foarte mare. Alte produse bogate în lecitină sunt gălbenuşul de ou, ciocolata, laptele, unele cereale.

Vizualizări: 1123

Comentează