Vrei să trăieşti mult? Iată ce trebuie să mănânci!

Vrei să trăieşti mult? Iată ce trebuie să mănânci!

Tinereţe fără bătrâneţe nu există decât în poveşti, dar putem să trăim mai mult şi să arătăm mai tineri dacă avem grijă ce şi cât mâncăm.

Iată câteva alimente care n-ar trebui să lipsească din dieta ta, deoarece prin conţinutul lor de antioxidanţi, acizi graşi şi vitamine ajută la menţinerea unei stări bune de sănătate şi încetinesc procesul de îmbătrânire.

Peştele

Este demonstrat ştiinţific că peştele este unul dintre cele mai sănătoase alimente şi ar trebui consumat săptămânal. Peştele gras conţine foarte multe proteine şi Omega 3, un acid gras esenţial care asigură buna funcţionare a sistemului cardiovascular. Şi uleiul de peşte este o sursă de acizi graşi Omega 3, care au efect benefic asupra sănătăţii. Uleiul de peşte este un bun protector împotriva bolilor de inimă, a atacurilor cerebrale, artritei sau psoriazisului.

Uleiul de măsline

Este alimentul-cheie din dieta mediteraneană, recunoscut pentru faptul că asigură longevitatea locuitorilor din această zonă. Acest ulei este bogat în antioxidanţi şi scade riscul apariţiei atacurilor de cord, a diabetului sau cancerului de colon.

Merele

Conţin două tipuri de fibre, care ajută la reducerea nivelului de colesterol. Un măr consumat zilnic scade nivelul colesterolului cu până la 10%. De asemenea, merele reduc riscul apariţiei atacurilor de cord şi a atacurilor cerebrale şi curăţă arterele.

Afinele

Au un conţinu mare de fitonutrienţi şi antioxidanţi care neutralizează radicalii liberi. Previn apariţia cataractei, glaucomului, varicelor, a bolilor de inimă, cancerului şi hemoroizilor. Afinele întăresc sistemul vascular şi ajută la menţinerea elasticităţii pielii.

Ovăzul

Ovăzul conţine, asemeni tărâţelor şi orzului, anumite fibre care scad nivelul colesterolului. Un bol de fulgi de ovăz consumat zilnic va scădea colesterolul cu 8-23%. Fiecare procent scăzut al colesterolului scade cu două procente riscul de apariţie a cancerului, a bolilor cardiovasculare sau a atacurilor cerebrale.
clicksanatate.ro

Comentează